Paper Mario: The Thousand-Year Door Review

Το μακρινό 2000 η Nintendo κυκλοφόρησε έναν spin-off τίτλο για τον διάσημο υδραυλικό, σε μία προσπάθεια να φέρει μία αλλαγή στο gameplay αλλά και στην ιστορία, θέλοντας να εμβαθύνει στην πλοκή και στις σχέσεις μεταξύ του cast. Λόγος φυσικά γίνεται για το Paper Mario που έκανε το ντεμπούτο του στο Nintendo 64 και η τεράστια επιτυχία του δημιούργησε ένα ολόκληρο spin-off franchise με αρκετά sequels μέχρι και σήμερα. Ας πούμε δύο λόγια για την σειρά για όσους δεν είναι γνώριμοι με αυτήν. Τα Paper Mario παιχνίδια φημίζονται για την αισθητική, το χιούμορ και το cast με ιδιαίτερους χαρακτήρες που εισάγει το κάθε ένα. Αρχικά λαμβάνουν τόπο εντός ενός μεγάλου βιβλίου, όπου τα πάντα να είναι φτιαγμένα από χαρτί και οι ίδιοι οι χαρακτήρες έχουν γνώση της φυσικής τους κατάστασης. Έτσι ας πούμε μπορεί να δείτε κάποιο τσαλακωμένο Toad ή να δείτε κάποιον δυνατό άνεμο να ξεσηκώνει αντικείμενα και χαρακτήρες και να τα παρασέρνει. Όσον αναφορά την ιστορία, οι Paper Mario τίτλοι πάντα είχαν τις δικές τους ομορφιές, με κακούς που είχαν κάποιο κίνητρο πίσω από τις πράξεις τους, ενώ οι περιοχές και οι κάτοικοι είχαν αστείες και πολύχρωμες προσωπικότητες, κάτι που συνέβαλε πολύ στο ξεδίπλωμα της πλοκής, αφού ο Mario δεν είναι και πολύ ομιλητικός άμεσα. Βέβαια μπορεί να μην μιλάει άμεσα αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι μας, ο διάσημος ήρωας εκφράζεται έντονα μέσα από τις πράξεις του. Σήμερα λοιπόν θα επικεντρωθούμε σε έναν από τους καλύτερους Paper Mario τίτλους που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ και δικαίως δέχθηκε το remake στην υβριδική κονσόλα της Nintendo. Λόγος γίνεται φυσικά για το Paper Mario: The Thousand-Year Door.

Ας πούμε λίγα λόγια για την ιστορία λοιπόν, η οποία παρόλο που είναι ίδια με την ιστορία του original στο GameCube, όσοι δεν την έχουν βιώσει το 2004 είναι πολύ τυχεροί και δεν θα θέλαμε να χαλάσουμε την εμπειρία τους. Έχοντας κουραστεί από τις συνεχόμενες απαγωγές της, η Princess Peach αποφασίζει να κάνει διακοπές γυρνώντας όλο το μανιταροβασίλειο, βλέποντας τα αξιοθέατα και απολαμβάνοντας λίγο χρόνο μόνη της. Κατά την άφιξη της στο διάσημο νησί Rogueport, συνάντησε έναν μυστηριώδης φιγούρα που της πρόσφερε ένα μικρό κλειδωμένο κουτί, το οποίο είχε μέσα πληροφορίες για έναν θησαυρό. Το κουτί θα άνοιγε όμως, μόνο αν το άτομο που το κρατούσε είχε αγνή καρδιά. Παράλληλα με αυτά πίσω στο μανιταροβασίλειο και συγκεκριμένα στο σπίτι των διάσημων υδραυλικών, ένα γράμμα φτάνει για τον Mario. Το γράμμα ήταν μια πρόσκληση από την Princess Peach και περιείχε οδηγίες για το νησί Rogueport, μαζί με έναν χάρτη που οδηγεί σε έναν θρυλικό θησαυρό και η πριγκίπισσα ήθελε τον Mario για παρέα στην αναζήτηση αυτή. Έτσι λοιπόν το ταξίδι του Mario για την Princess Peach και για τον θησαυρό ξεκινάει με την άφιξη στο λιμάνι του Rogueport.

Περνώντας τώρα στα του gameplay, έχουμε αρκετό ζουμί καθώς υπάρχουν δύο κομμάτια που θα δούμε, η εξερεύνηση και η μάχη. Κατά την περιπέτεια σας θα χρειαστεί να κάνετε άλματα για να φτάσετε σε νέες περιοχές ή να χρησιμοποιήσετε το σφυρί σας για να σπάσετε πράγματα και να ενεργοποιήσετε διακόπτες. Όσο εξελίσσεται ιστορία, το άλμα και το σφυρί σας θα γίνονται πιο δυνατά αποκτώντας νέες ικανότητες, όπως το spin jump για να σπάσετε εύθραυστες περιοχές στην γη ή το super hammer που θα σας επιτρέψει να γκρεμίσετε γερούς τοίχους. Επιπλέον από την πρώτη πόλη του Rogueport μέχρι και την τελευταία που θα επισκεφθείτε, θα γνωρίσετε NPCs που θα σας ακολουθήσουν στην περιπέτεια σας βοηθώντας σας με τις ιδιαίτερες ικανότητες τους. Για παράδειγμα η Goombella, μια νεαρή φοιτήτρια που θέλει να ανακαλύψει τα μυστικά του Rogueport και μπορεί να βρει πληροφορίες για τους εχθρούς σας ή να σας βοηθήσει σε γρίφους αν κολλήσετε, ενώ από την άλλη ο Koops, ένας νεαρός που είναι αποφασισμένος να βρει τον αγνοούμενο πατέρα του και να γίνει θαρραλέος πολεμιστής, μπορεί να φτάσει σε σημεία που υπάρχουν αντικείμενα και διακόπτες που ο Mario δεν μπορεί να φτάσει αλλιώς. Επιπλέον θα λάβετε ικανότητες για να προχωρήσετε παρακάτω στην ιστορία και σχετίζονται με την μεταμόρφωση του Mario σε διάφορες χάρτινες κατασκευές, όπως σαΐτα για να διασχίσετε μεγάλα κενά ή την δυνατότητα να γίνετε “paper thin” γυρίζοντας στο πλάι επιτρέποντας την είσοδο σε χαραμάδες σε τοίχους και άλλα σημεία στον κόσμο.

Ο σχεδιασμός του κόσμου είναι πέρα από όμορφος και έξυπνος με τις πόλεις να έχουν μαγαζιά για να πάρετε χρήσιμα αντικείμενα, NPCs που θα σας ανταμείψουν για την βοήθεια σας ή θα σας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες, ενώ τα μονοπάτια ενδιάμεσα από τις κατοικημένες περιοχές, είναι γεμάτα εχθρούς για να αντιμετωπίσετε, μυστικά να ανακαλύψετε και λεφτά να μαζέψετε. Η μάχη λοιπόν ξεκινάει όταν ακουμπήσετε έναν εχθρό ή εκείνος εσάς. Μπορείτε να έχετε πλεονέκτημα αν τον χτυπήσετε εσείς πρώτος ή αν σας χτυπήσει αυτός αντίστοιχα να έχει αυτός το πάνω χέρι. Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε μια θεατρική σκηνή με το background να αλλάζει ανάλογα την περιοχή ενώ από κάτω όσο πολεμάτε αποκτάτε κοινό που ζητωκραυγάζει στα χτυπήματα, δίνοντας σας Star Power. Οι επιθέσεις σας είναι το άλμα και το χτύπημα με σφυρί, ενώ αποκτάτε αρκετά γρήγορα νέες που χρησιμοποιούν FP (Flower Power).

Κάθε είδους επίθεση που κάνετε έχει ένα μικρό και πολύ σύντομο minigame που σας επιτρέπει να μεγιστοποιήσετε την ζημιά που κάνετε ενώ όταν δέχεστε επίθεση κατά την σειρά των εχθρών σας, με το σωστό πάτημα του Α κάνετε άμυνα μειώνοντας την ζημιά που δέχεστε ενώ αν είστε αρκετά θαρραλέος μπορείτε να δοκιμάσετε το Superguard με το B, όπου σε ένα πολύ μικρό χρονικό παραθυράκι αν συγχρονίσετε την στιγμή που σας χτυπάει ο εχθρός με το πάτημα του κουμπιού, εκμηδενίζετε την ζημία που θα δεχόσασταν και επιστρέφετε πίσω μέρος της στον αντίπαλο. Με την ίδια λογική λειτουργούν οι partners σας, όπου έχουν απλές και ειδικές επιθέσεις και κάνουν με τον ίδιο τρόπο άμυνα. Καθώς στις μάχες σας θα βρείτε πολύ μεγάλη ποικιλία από εχθρούς ανάλογα τις αδυναμίες του, μπορείτε να αλλάξετε τον ενεργό partner σας τόσο κατά την εξερεύνηση όσο και κατά την μάχη. Επιπλέον υπάρχουν τα Badges, που έχουν κάποιο passive ή active effect αλλά έχετε περιορισμένο αριθμό από αυτά ενεργά κάθε φορά. Για παράδειγμα μπορεί ένα badge αναπληρώνει λίγη από την ζωή σας στην αρχή κάθε γύρου, ενώ ένα άλλο σας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε ένα φλεγόμενο σφυρί που βάζει φωτιά στους αντιπάλους σας. Εδώ να τονίσουμε πως ότι passive status μπορείτε να προκαλέσετε στους εχθρούς σας, μπορούν αντίστοιχα και εκείνοι σε εσάς. Κατά την πρόοδο σας στην πλοκή αποκτάτε δυνατές επιθέσεις με λίγο πιο περίπλοκα και απαιτητικά minigames για να τις εκτελέσετε επιτυχώς. Αυτές οι Special Moves απαιτούν Star Power που παίρνετε όσο πολεμάτε από το κοινό ανάλογα την απήχηση σας. Έτσι επιτυχημένες απλές επιθέσεις και μεγαλύτερο κοινό, ισοδυναμούν με περισσότερο Star Power και συνεπώς περισσότερες ισχυρές επιθέσεις. Οι Special Moves είναι ιδιαίτερα χρήσιμες ενάντια στα Bosses που υπάρχουν στο τέλος κάθε chapter.

Ας πούμε και δύο λόγια για το level up. Κάθε φορά που τελειώνετε με μια μάχη παίρνετε star points τα οποία διαφέρουν σε ποσότητα ανάλογα την δυσκολία των εχθρών και τον αριθμό τους. Κάθε εκατό star points ανεβαίνετε ένα level που σας επιτρέπει να αυξήσετε ένα από τα ακόλουθα στατιστικά, την μέγιστη ζωή σας, τον μέγιστο αριθμό flower points και τον μέγιστο αριθμό από badges που μπορείτε να έχετε ενεργά ταυτόχρονα. Οι partners σας μπορούν να ανέβουν level και εκείνοι αλλά απαιτούν να έχετε 3 Starshines που είναι σκορπισμένα παντού, είτε σε φανερές είτε σε κρυφές περιοχές. Αυτό τους επιτρέπει να κάνουν μεγαλύτερη ζημιά από τις βασικές επιθέσεις τους αλλά ξεκλειδώνει και μία έξτρα ειδική επίθεση για τον καθένα.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να αναπτύξουμε τον λόγο μας για τις μικρές αλλά σημαντικές προσθήκες που βελτιώνουν την εμπειρία κατά μεγάλο βαθμό σε σχέση με την original έκδοση του. Θα φέρω μερικά παραδείγματα όπως η εναλλαγή partner γίνεται πλέον εύκολα με το πάτημα του L κουμπιού που φέρνει έναν τροχό όλο το party διαθέσιμο για να αλλάξετε το ενεργό μέλος. Προηγουμένως αυτό γινόταν μόνο μέσω του μενού και όταν μερικά puzzles και γρίφοι χρειαζόντουσαν ικανότητες πολλαπλών χαρακτήρων, καταντούσε λίγο κουραστικό το άνοιγμα-κλείσιμο του μενού. Ακόμα είδαμε την προσθήκη fast travel σε μερικές περιοχές που δεν ήταν δυνατόν να πάτε πριν και έτσι κάποια side quests τα οποία ζητάνε να επισκεφθείτε ξανά ορισμένες περιοχές, είναι ελαφρώς πιο εύκολα να μεταβείτε σε αυτές, ενθαρρύνοντας έτσι την ολοκλήρωση των side stories αλλά και την επιστροφή με νέες ικανότητες για να ανοίξετε κρυφές περιοχές που πριν δεν ήταν προσβάσιμες.

Ας περάσουμε τώρα στον τεχνικό τομέα. Μπορούμε να πούμε πως στις 30 ώρες που περάσαμε με τον τίτλο δεν είχαμε κάποιο φανερό bug ή κάποια πτώση στο framerate. Ακόμη μπορεί να έχουν ακουστεί σχόλια για την αλλαγή των frames σε 30 από τα 60 που ήταν στο Nintendo GameCube, όμως αν έχετε καιρό να παίξετε το αρχικό δεν θα καταλάβετε διαφορά, πόσο μάλλον να χαλάσει η εμπειρία σας από κάτι τέτοιο. Τα κλειδωμένα 30fps είναι δικαιολογημένα, καθώς το remake κάνει χρήση της μηχανής γραφικών του Origami King, άρα όλα τα assets για τον τίτλο έχουν φτιαχτεί από το μηδέν και υπάρχουν σκηνές με αρκετά μεγάλο αριθμό από χαρακτήρες στην οθόνη, κάτι που δεν θα ήταν εύκολο να επιτευχθεί στα 60fps χωρίς περαιτέρω θέματα. Επιπλέον ο αρχικός τίτλος το 2004 είχε πολύ λιγότερες λεπτομέρειες στο περιβάλλον και στους χαρακτήρες, οι οποίοι πλέον έχουν και πίσω επιφάνεια άρα μπορούμε να δούμε την πλάτη τους πλέον ενώ στο original ήταν αναγκασμένοι να κοιτάνε πάντα προς την κάμερα.

Στα του ηχητικού τομέα, στην μάχη έχουμε μια προσέγγιση όπως αυτή στο Origami King αλλά και στο Super Mario World, όπου το θεματικό είναι ένα, αλλά παίζει σε όλες τις περιοχές με παραλλαγές ανάλογα το setting, οπότε αν είστε σε ένα κάστρο θα παίζει με μια δόση μεσαιωνικού στυλ, αντιθέτως με ένα στοιχειωμένο δάσος που θα είναι πιο σκοτεινή λες και είναι βγαλμένη από τον κόσμο του Tim Barton. Η μουσική από περιοχή σε περιοχή είναι διαφορετική και πάντα πιστή στο πρωτότυπο, παρόλο που τα κομμάτια έχουν γίνει remastered, έτσι ώστε να ταιριάξουν με τον εκσυγχρονισμό του υπόλοιπου τίτλου. Οι ήχοι που βγάζουν οι χαρακτήρες όταν μιλάνε είναι τα γνωστά gibberish που το δεν καταλαβαίνεις τι λένε αν δεν διαβάσεις το κείμενο αλλά οι χροιές και το στυλ αυτό ταιριάζει απόλυτα στον χάρτινο παραμυθένιο κόσμο του παιχνιδιού. Οι ήχοι από τις επιθέσεις του Mario και της παρέας του αλλά και των εχθρών τους, είναι αρκετά καλοί και αποδίδουν στον παίκτη την αίσθηση και βαρύτητα που πρέπει.

Το Paper Mario: The Thousand-Year Door αποτελεί ένα από τα καλύτερα της σειράς, ενώ από πολλούς έχει χαρακτηριστεί ένα από τα πιο ωραία RPGs εκεί έξω δικαίως. Με την μεταφορά του στην σύγχρονη εποχή και την αγάπη και προσοχή που δέχτηκε, μπορούμε να πούμε πως η έκδοση στο Nintendo Switch, είναι ο απόλυτος τρόπος να βιώσει κανείς την περιπέτεια αυτήν του πολυαγαπημένου υδραυλικού. Κλείνοντας να πούμε πως ζηλεύουμε όσους δεν είχαν την ευκαιρία να παίξουν τον τίτλο το 2004 και πλέον μπορούν να βυθιστούν για πρώτη φορά στον μαγικό αυτό κόσμο.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.

Βαθμολογία 10

ΘΕΤΙΚΑ

  • Η σύγχρονη μηχανή γραφικών κάνει τον τίτλο ακόμα πιο όμορφο
  • Απλό αλλά βαθύ σύστημα μάχης
  • Μικρές προσθήκες που βελτιώνουν την συνολική εμπειρία
  • Μεγάλη διάρκεια με αρκετή εξερεύνηση
  • Καλοσχεδιασμένος κόσμος

ΑΡΝΗΤΙΚΑ

  • Το μειωμένο framerate σε σχέση με τον original τίτλο θα δυσαρεστήσει μερικούς hardcore fans

This user hasn not filled out his biographical info.