Από τον πρώτο καιρό που ανακοινώθηκε πως τα περισσότερα παιχνίδια θα ακολουθήσουν το μοντέλο live-service, η πληθώρα των παικτών διαμαρτυρήθηκε έντονα. Φαίνεται, όμως, πως δεν είναι οι μόνοι που διαφωνούν με αυτή την τακτική.
Για τόσα χρόνια γνωρίζαμε πως όταν αγόραζες ένα παιχνίδι δεν “αναγκαζόσουν” να πληρώσεις ξανά και ξανά προκειμένου να αποκτήσεις τα DLC ή περιεχόμενο αποκλειστικό για όσους θέλουν να βάλουν το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη και να αποκτήσουν κάποια ειδική έκδοση.
Αυτό φαίνεται πως αλλάζει τα τελευταία χρόνια καθώς οι εταιρίες βγάζουν παιχνίδια παρέχοντας τα απολύτως απαραίτητα στην “απλή” retail έκδοση ενώ κρατάνε το έξτρα περιεχόμενο για τις ειδικές εκδόσεις ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα βγάζουν νέο περιεχόμενο (από ρουχισμό μέχρι κινήσεις χαρακτήρων ή και παρακλάδι της ιστορίας) απαιτώντας από τους παίκτες να πληρώσουν προκειμένου να έχουν πρόσβαση.
Πέρα από τους παίκτες, φαίνεται πως και οι developers είναι κατά της απόφασης αυτής και μέσω έρευνας που πραγματοποίησε το Game Developer Collective αυτό αποδεικνύεται περίτρανα.
Συγκεκριμένα, 600 developers έλαβαν μέρος στην έρευνα και έδωσαν τις παρακάτω απαντήσεις:
- Μεγάλη ανησυχία 31%
- Μερική ανησυχία 39%
- Καμία ανησυχία 25%
- Δ/Γ 5%
Μάλιστα, οι developers φαίνεται πως ανησυχούν ιδιαίτερα πως οι παίκτες θα χάσουν το ενδιαφέρον τους για τα live-service παιχνίδια ενώ, όπως είναι λογικό, η διαρκής αυξανόμενη τιμή για το “βασικό” παιχνίδι σε συνδυασμό με τις αγορές εντός παιχνιδιού θα σπρώξουν τους παίκτες μακριά.
Βέβαια, πέρα από τον αντίκτυπο που έχουν αυτού του είδους τα παιχνίδια στους παίκτες, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και οι developers δυσκολεύονται καθώς πρέπει συνέχεια να δουλεύουν για να βγάζουν νέο περιεχόμενο προκειμένου να κρατάνε το ενδιαφέρον των παικτών ζωντανό.