Την εποχή του Xbox 360 και του PlayStation 3 είχαμε μία επανάσταση στα action παιχνίδια με αρκετά μεγάλους τίτλους να αποκτούν πολλαπλά sequels και spin-offs. Τότε ήταν που έλαμψε το Gears of War και το Resistance, ενώ μικρότεροι τίτλοι όπως το Brothers in Arms έφερε ενδιαφέροντες μηχανισμούς στο είδος. Το κοινό που είχαν οι παραπάνω τίτλοι ήταν η δράση, η ποικιλία των όπλων και η δυνατότητα για συνεργατικό παιχνίδι. Κατά το διάστημα που κυκλοφόρησαν τα παιχνίδια αυτά υπήρχε και ένα trend, οι τίτλοι να έχουν την βασική ιστορία με το campaign και κάποιο είδος multiplayer online mode το οποίο πολλές φορές χωριζόταν σε PvE και PvP προσφέροντας ένα αρκετά καλό και ολοκληρωμένο πακέτο στους fans. Ένα τέτοιο παιχνίδι ήταν και το Warhammer 40,000: Space Marine που κυκλοφόρησε το 2011, φέρνοντας μία διαφορετική εμπειρία από τα υπόλοιπα Warhammer παιχνίδια, βάζοντας μας στην στολή ενός Space Marine φέρνοντας έτσι το power fantasy στα χειριστήρια μας. Ο πρώτος τίτλος της σειράς είχε απλό και απολαυστικό χειρισμό με ξέφρενη δράση και over the top gore στοιχεία καθώς διαμελίζατε τους εχθρούς σας με διάφορα σπαθιά και όπλα. Δυστυχώς όμως παρά τις πολύ θετικές κριτικές και τις καλές πωλήσεις που έκανε δεν είδαμε συνέχεια για αρκετά χρόνια. Αυτό ήρθε να αλλάξει η Saber Interactive με την Focus Entertainment, που 13 χρόνια μετά έχουμε επιτέλους στα χέρια μας το Warhammer 40,000: Space Marine II.
Η ιστορία συνεχίζει κάποια χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου τίτλου με τον Captain Titus, μέλος των Ultramarines, να επιστρέφει για να αντιμετωπίσει την τρομερή απειλή ενός από τα πολλά είδη των Xenos, τα Tyranids. Τα Tyranids είναι ένα μέρος μόνο του Hive Fleet Leviathan, με τον αριθμό τους να είναι πολύ μεγαλύτερος από ποτέ, με σκοπό να καταβροχθήσουν και να αφομοιώσουν οτιδήποτε βρουν στο πέρασμα τους. Έχοντας έρθει αντιμέτωπος στο παρελθόν με την απειλή αυτή, ο Demetrian Titus καλείται στο Recidious σύστημα που βρίσκεται στη κατοχή της αυτοκρατορίας και δέχεται επίθεση. Έχοντας ως βάση των επιχειρήσεων σας το Battle Barge με όνομα Resilient, θα κληθείτε να ταξιδέψετε σε διάφορους πλανήτες και τοπία του συστήματος και να καθαρίσετε την νέα απειλή για την ανθρωπότητα, στο όνομα του αυτοκράτορα.
Περνώντας στο πιο σημαντικό κομμάτι ενός action τίτλου, το gameplay. Αρχικά μιλάμε για έναν third person τίτλο με μίξη από melee και shooting σε αρκετά καλή ισορροπία. Στην διάθεση σας έχετε μία ποικιλία από όπλα για κοντινή μάχη όπως το διάσημο chainsword και το power hammer που επιστρέφουν από το πρώτο παιχνίδι, με τα οποία μπορείτε να εκτελέσετε light και heavy attacks ενώ μπορείτε να τις συνδυάσετε κιόλας εκτελώντας έτσι combo finishers. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα διάσημα bolt guns από τον τίτλο, έτσι μία μεγάλη γκάμα από primary και secondary guns γίνονται διαθέσιμα σταδιακά όσο παίζετε και προχωράτε στην ιστορία με κάποια να είναι καλύτερα για mid-range μάχες όπως το bolt carbine που έχει πολύ γρήγορο rate of fire αλλά σε μακρινές αποστάσεις η απόδοση του πέφτει ενώ το αντίστροφο ισχύει για το stalker bolter που σας επιτρέπει με ακρίβεια να στοχεύσετε σε μακρινές αποστάσεις για να πετύχετε τους μεγαλύτερους μεγέθους εχθρούς, καθαρίζοντας το πεδίο έτσι πριν φτάσουν σε εσάς. Διαθέσιμες είναι επίσης και μία πληθώρα από grenades διαφόρων τύπων, από τις κλασσικές frag grenades μέχρι melt bomb που όταν την πετάξετε κάνετε εσείς trigger μία τεράστια έκρηξη όταν θελήσετε. Σημαντικές προσθήκες στο σύστημα μάχης είναι τώρα το parry και perfect dodge τα οποία όταν επιτευχθούν σας επιτρέπουν να εκτελέσετε ένα gun strike στο αντίπαλο σας, για να κάνετε μεγάλη ζημία και να τον σταματήσετε από το να σας επιτεθεί για μερικά δευτερόλεπτα.
Επιστροφή κάνουν τα φαντασμαγορικά finishers που όταν ένας εχθρός δεχτεί αρκετή ζημιά μπαίνει σε μία ευάλωτη κατάσταση όπου αν είστε κοντά μπορείτε να τον εκτελέσετε με τον πιο βίαιο και αιματηρό τρόπο. Τα executions και τα gun strikes είναι σημαντικά κομμάτια του παιχνιδιού καθώς σας επιτρέπουν να γεμίσετε το armor σας και ένα μέρος της υγείας σας. Ας πούμε εδώ λίγα λόγια για το πως διαφέρει το σύστημα με το health/armor σε σχέση με τον προκάτοχο του. Αρχικά η υγεία του χαρακτήρα σας είναι χωρισμένη σε τμήματα ενώ από κάτω έχετε τις μπάρες με την πανοπλία σας, την οποία οι εχθροί σας πρέπει πρώτα να καταστρέψουν προτού σας κάνουν ζημιά. Η πανοπλία γεμίζει αν δεν δεχτείτε κάποιο είδος ζημίας για λίγα δευτερόλεπτα ενώ μπορείτε να γεμίσετε και πιο άμεσα τις μπάρες της μέσω των executions και gun strikes. Στην περίπτωση που χάσετε ζωή η κόκκινη μπάρα σας μειώνεται και μένει ένα λευκό κομμάτι στην θέση του, το οποίο μπορείτε να ανακτήσετε αν χτυπάτε και σκοτώνετε εχθρούς σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα από την στιγμή που το χάσατε. Εάν όταν έχετε κάποιο λευκό τμήμα στην μπάρα ζωής σας εκτελέσετε κάποιον εχθρό, πέρα από πανοπλία ανακτάτε αυτόματα και την πρόσφατα χαμένη υγεία σας. Μπορεί να ακούγεται ελαφρώς περίπλοκο αλλά στην πράξη είναι αρκετά εύκολο καθώς όσο πιο επιθετικά παίζετε τόσο περισσότερο από την ζωή και την πανοπλία ανακτάτε. Επιπλέον θα βρείτε όσο εξερευνάτε τους πλανήτες μερικά relics τα οποία αν πέσετε στην μάχη και δεν υπάρχει κάποιο σύμμαχος κοντά, σας επιτρέπουν να κάνετε self-revive χρησιμοποιώντας τα. Όσον αναφορά το game over αυτό έρχεται αν αποτύχετε να ολοκληρώσετε κάποιο core objective ή όταν πέσετε στην μάχη επανειλημμένα όπου οι εχθροί σας προκαλούν mortal wound από το οποίο δεν μπορείτε να σηκωθείτε πάλι και θα γυρίσετε στο προηγούμενο checkpoint της ιστορίας ή αν παίζετε online συνεργατικά θα αναγκαστείτε να περιμένετε ενάμιση περίπου λεπτό, μέχρι να κάνετε πάλι re-spawn κοντά στους συμπαίκτες σας.
To campaign και το operations mode μπορείτε να τα παίξετε συνεργατικά με φίλους σας έως και 3 άτομα ή με αγνώστους με την διαφορά πως στο operations δεν έχετε τον έλεγχο των Titus και της ομάδας του αλλά άλλων squads που έχουν αποστολές παράλληλες με την κεντρική ιστορία. Στα PvE και PvP online modes έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε 6 classes, όπου η καθεμία έχει δικά της διαθέσιμα όπλα και ειδικές ικανότητες, ενώ όσο τις αναβαθμίζετε γίνονται διαθέσιμα μία πληθώρα από perks και αναβαθμισμένα όπλα μαζί με τα φαινομενικά άπειρα customization items για να φτιάξετε το δικό σας space marine όπως θέλετε με πολλές λεπτομέρειες που θα φέρουν χαμόγελο στα χείλη των fans. Το online matchmaking δουλεύει όπως αρμόζει παρά τα μικρά θέματα που υπήρχαν κατά το early unlock period με τους servers να δέχονται μία μικρή αναβάθμιση πριν τις 9 Σεπτεμβρίου που ήταν η επίσημη κυκλοφορία στο ευρύτερο κοινό.
Θα μιλήσουμε τώρα λίγο για τα accessibility features και τις επιλογές που προσφέρουν στους χρήστες. Αρχικά μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε αρκετά διαφορετικά είδη χειρισμού, να φτιάξετε τα χρώματα αν υπάρχει κάποιο είδος αχρωματοψίας και να προσαρμόσετε τα γράμματα των υποτίτλων καθώς και το UI εντός του παιχνιδιού αρκετά, έτσι ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Η ομάδα ανακοίνωσε επίσης πως έχουν ένα email ειδικό στο οποίο χρήστες μπορούν να στείλουν προτάσεις για accessibility τα οποία θα ήθελαν να δουν στον τίτλο. Φυσικά δεν μπορούσαν να λείπουν οι βαθμίδες δυσκολίας, όπου έχουμε easy, normal, veteran και angel of death, με το normal να απαιτεί την χρήση των μηχανισμών του παιχνιδιού για να επιβιώσετε χωρίς όμως να αποτελεί έναν δύσκολο τίτλο γενικότερα. Φυσικά οι ανώτερες δυσκολίες έχουν προϋπόθεση πως γνωρίζετε πολύ καλά την λούπα διαχείρισης health/armor/ammunition για να προχωρήσετε παρακάτω.
Στον οπτικοακουστικό τομέα το Space Marine II αποτελεί έναν τίτλο που χρησιμοποιεί στο έπακρο τις τεχνολογίες της γενιάς, αποτελώντας παράδειγμα για άλλους τίτλους του βεληνεκούς. Αρχικά το review έγινε στο PS5 όπου έχουμε δύο επιλογές όπως συνηθίζεται, quality και speed modes όπως κατονομάζονται εντός του παιχνιδιού. Στο quality έχουμε αρκετά υψηλή ανάλυση και texture quality με τον περιορισμό των 30 fps, ενώ στο speed mode η ανάλυση και γραφική λεπτομέρεια είναι μειωμένη με στόχο τα 60 fps. Περνώντας λίγο χρόνο και με τα δύο το quality mode επιτυγχάνει να διατηρεί 30 fps ακόμα και με τις ορδές των Tyranids να κατακλύζουν την οθόνη, αλλά η αξία του φαίνεται στις μεγαλύτερες τηλεοράσεις όπου και στοχεύει εξάλλου, ενώ στο speed mode τα fps είναι κατά κύριο λόγο 60, με ελάχιστες πτώσεις σε σκηνικά που απαιτούν μεγάλη χρήση της CPU αλλά είναι σε πολύ μικρό βαθμό που δεν επηρεάζει την συνολική εμπειρία. Ο ήχος είναι όπως περιμένει κανείς από έναν Warhammer τίτλο, επιβλητικός με αρκετά μπάσα στης δράση και χορωδία σε κάποιες σκηνές καθώς μιλάμε για παιχνίδι που πραγματεύεται την πίστη στον αυτοκράτορα και το τάγμα, έχοντας έντονα θρησκευτικά στοιχεία. Οι φωνές των χαρακτήρων είναι πάρα πολύ καλές και αυτό δεν φαίνεται μόνο στο main cast αλλά και στους χαρακτήρες που είναι δευτερεύοντες ή ακόμα και στα random NPCs που συναντάτε κατά την περιπέτεια σας, όπως κάποιους στρατιώτες του πεζικού που σας προσκυνάνε όντας ένας θρυλικός Space Marine και ακούτε στο πέρασμα τις κουβέντες που έχουν αναμεταξύ τους.
Το Warhammer 40.000: Space Marine 2 αποτελεί έναν τίτλο που έχει ένα ολοκληρωμένο πακέτο όπως τις εποχές του PS3 και Xbox 360, με στιβαρό campaign με 10 -12 ώρες περίπου διάρκεια το οποίο μας προσφέρει και co-op, ένα PvE mode που συμπληρώνει όμορφα την κεντρική ιστορία και τρία PvP mode για όσους θέλουν να αποδείξουν στον αυτοκράτορα ποια παράταξη των Space Marines είναι η ισχυρότερη στο σύμπαν. Το απολαυστικό gameplay του και η ιστορία, φέρνουν στα χέρια μας το power fantasy του να είσαι ένας υπεράνθρωπος στρατιώτης σε γιγάντιες μάχες που θα ευχαριστήσουν όχι μόνο fans της σειράς αλλά και άτομα που ψάχνουν έναν καλοφτιαγμένο action τίτλο.
Ευχαριστούμε θερμά την AVE Tech για την παραχώρηση του key code για τις ανάγκες του review.
[…] Όπως κατέγραψε το GamesIndustry.biz οι πωλήσεις του Astro Bot είναι μεγαλύτερες κατά 21% σε σχέση με το Ratchet & Clank: Rift Apart στο ίδιο χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία. Συγκεκριμένα, είναι δεύτερο σε πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο πίσω μόνο από το Warhammer 40,000: Space Marine II. […]
[…] την αρχική του κυκλοφορία το Warhammer 40,000: Space Marine ΙΙ δέχθηκε υψηλές κριτικές από τα δημοσιογραφικά μέσα […]
[…] Warhammer 40,000: Space Marine ΙΙ ήταν μια τεράστια επιτυχία για την Saber Interactive, και ο Chief […]
[…] Haven», και εκδίδεται από την εταιρεία κατασκευής του «Warhammer 40,000: Space Marine II«, την Saber Interactive. Θα κυκλοφορήσει στις 17 Οκτωβρίου για […]